Saturday, August 20, 2011

perubahan jadual

yesterday was a hectic day for me..
got classes from 1st period sampailah period ke lima..
then some rumors spread in the atmosphere say that i got the new timetable...
which i need to teach lower form students..
only 1 lower form in morning session... form 3 lah ape lagi..
i dah start cuak-cuak lah...
since the PMR just around the corner.
its a month (plus minus) from now..

haiyoooo... who make this timetable arrangements is so stupido lol~
how could they ganggu jadual waktu form 3 and form 5..
siap tukar2 guru lagi..
lagikan aku yang mengajar form 6 sekarang ni pon, ade pelajar mengeluh sebab ade perubahan guru dan jadual waktu..
why they need to bazirkan masa untuk adapt persekitaran lama dengan guru baru sedangkan masa itu mereka boleh gunakan untuk mengulangkaji & memperkukuhkan pelajaran yang sedia ada.
siap ade students aku cakap dia nak buat surat aduan kat pengetua.. sebab slalu tukar2 cikgu..
form 6 students.. ko faham-faham je lah..
they already know their rights...
dah tak maen nak mengadu2 kat pihak bawahan.. terus ke pihak atasan terus..
wallahualam..

aku dah malas nak amek pot. bukannye aku tak sayang diorang..
tapi kalo aku stay mengajar pon,last2 kene tukar jugak..
since aku bukanlah Major in Economy..
so, baik aku lari awal-awal daripada aku upset di kemudian hari sebab kene turun mengajar lower form dari elok2 mengajar di upper form.. sigh~

but its not a big deal pon sebab...
sebab...
sebab...
yippie-yeah!!!! yippie double yeahhhh!!!

hahahaha..
i already got my subject lah..
since aku kan Major Pendidikan Teknik Vokasional..
so, kalo disuruh masuk mengajar Kemahiran Hidup..
aku rasa aku boleh conquer topik-topik dalam KH dalam waktu yang singkat.
yes! i am confident with myself..

dan bila dah masuk ke bidang Pendidikan Teknik dan Vokasional kat skolah ni..
ade chances la untuk aku mengajar Lukisan Kejuruteraan jugak...
weeeehuuuu... ini lah sebenar2nya yang aku nak..
i want to be a master in Lukisan Kejuruteraan..
wink-wink...

walaupon aku agak cuak pada mulanya..
tapi dengan bantuan guru-guru senior..
merekalah yang banyak membantu aku nanti..
that's made me do not want to exchange to other school walaupon budak-budak macam samseng tak jadi tapi ukhwah yang erat antara guru-guru tak kira senior atau junior... tak kira bangsa Melayu, Cina atau India ini lah yang membuatkan aku keberatan untuk bertukar ke sekolah laen.. =)

so, for now.. pray for the best.
aku dapat jadual ajar Sejarah jugak..
hahaha..
naseb baek Sejarah.. boleh gak goreng2 kalo tak hengat..
mau dia suh aku ajar Sivik ke Geografi ke.. mampos tak reti aku..
=P

No comments: