Friday, September 9, 2011

takde mood nak mengajar minggu ni

tak tau la nak cakap..
sepatutnye kalo dah naek cuti, haruslah bersemangat waja kan?
tapi, aku rase cam malas gilosss..
ditambah-tambah kemalasan bile dapat tau nak kene cerap by ketua bidang before 25 Oktober 2011..
sebabnya aku tak tau nak pilih kelas mane..
semua kelas yang aku ajar, satu kelas saje yang boleh diharapkan..
tu pon subjek Pendidikan Moral..
aiseyyman..
amende nak buat ni time pencerapan.. tak cerap, tak boleh ke?
huuuuuuu~


pastu dan-dan jugaklah kelas yang aku ajar sejarah.. kelas 3G, kelas kedua belakang lah yang ni..
aku rase macam aku tak pernah cite lagi kot pasal kelas 3G ni..
kelas kedua dari belakang ni.. aku amek daripada Cikgu Lam.
hari first day masuk, aku dah tunjuk tanda kekentalan aku dengan melempar duster ke arah pelajar yang tidak hormat/bising/ tidur semasa aku mengajar.
disebabkan sekarang adalah musim ulangkaji, setiap kali aku masuk kelas, setiap  kali tu lah satu set soalan akan dibuat oleh students (which is mereka ting tong tiang (maen tanda tanpa bace soalan) saje) dan akan dibincang/diberi jawapan oleh aku..


masa kelas hari isnin haritu, aku sangatlah mengantok, sleepy gilos..
sampai aku tak larat nak bercakap..
maka aku salin jawapan kat papan putih, then aku duduk memerhati..
kelas yang selame ni bising kalo aku bercakap, dia nak bercakap boleh pulak senyap time aku senyap..
takdelah senyap sunyi pon, tapi keadaan menjadi kurang bising lah..
alhamdulillah, aku suke lah keadaan aman damai permai camtu..


tapi....
tapi..
tapi..
amboih2....
masuk kelas depa semalam.. memang buat aku hangat ke maen lah..
kelas sejarah adelah pada period kedua.. which mean around 8.10-8.50 lah..
sebelum aku masuk, Cikgu Farah masuk mengajar Geografi..
diorang boleh taram tido sesuka hati depa ja..
mane aku tak hangat..
boleh pulak mase aku mengajar, diorang buat selebet nak tdo..
lagi la aku hangin..


aku suh bukak lampu, dia tutop...
aku suh bukak lampu, dia bising cakap nak tido..
wah-wah-wah... lebih2 dah ni..
ape lagi, aku suh diorang pi turun bawah.. aku mengajar kat atas bagi jawapan..
semua berdiri.. tu pon ade gak 2-3 orang yang bengong tak ikot arahan..
sampai soalan 50, aku suh diorang naek.. kang tak pasal-pasal pengetua tengok, aku pulak yang masak nanti sebab tak pakai psikologi time mengajar...
ah! pedulik ape aku.. janji budak aku bukak mata mase aku mengajar..


yang 2-3 orang kurang ajaq sangat tu, aku kasi cubit ngan membebel pedas jugak lah..
salah sorangnye mat blur, sumpah aku rase cam dia memang blur gile...
asal aku masuk je, dia tidur.. 
asal aku masuk je, dia cam tak bpe nak faham ape yang aku cakap..
bile aku rujuk guru kelas dia pon cakap menda yang sama..


adoyaiii... masaklah camni..
cuba cakap kat mane lagi aku nak cekau semangat kalo dah kene berdepan ngan pelajar-pelajar yang kurang memberi semangat kepada aku???
rindu nak mengajar form 6... sebab diorang jek datang sekolah nak belajar...
='(

No comments: